Friday 9 December 2011

CINTA YANG TIDAK KESAMPAIAN..

    disini sya akan berkongsi pengalaman saya kepada anda semua...walaupun msing2 mempunyai pendapat yang tersendri...termaksud lah aku..aku pn mempunyai pendapat yang tersendri tentang cint.tp hri ni aku amboh crite lah pnjang lebor...mukadimoh lebih pnjg dri isi org kbo...hri ni aku nk berkongsi dgn anda semua tantang cinta yang bertajuk cinta yang x kemana...fuhhhhh...seronok 2 klu bace,,,hahahaha..aku berkongsi ni,,bukan ambik dri mne2 buku...tp berdasarkn pengalaman aku...aku nk kongsi kpd semua..sblm ni..hnya sesetengah org jew aku kongsi..ini bermakna...anda orang yang bertuah...
      cinta....mustahil seseorang remaja itu tidak pernah jatuh cinta kepada seseorang...wlupun x pernah jatuh cinta...sudah pasti kite pnh wase suke kat seseorg 2 kn...huhuhu..aku??mustahil aku x pnh wase g2..mmg ar pernh...aku pernh suke kat seorgg kawan aku 2 dlu....dan aku cintakn nya dan die pn bgtu...jdi kiteong pn kapel lh..tp xlme putus....

      kisah nye begini...aku knl die mse aku pgi kem kat besut mse f4 kat besut..aku 1 team dgn die..so..disitu lah aku bertemu....sejak hri pertma,..aku dgn dia mmg serasi..orgg kabo...saboh ar aku dgn ye kapel...hri ngelas ho..ye mitok no aku..aku v lah...jdi kiteorg terus berhubung sebagai kwn,,,,ble d lme knl2..hmpir sethun kami kenal hti budi msing2...tersemat lah rasa syg dan cinta antara kami berdua..tetapi masing menidakkan nya,,,pada suatu hri aku  ajok ye kapel ar....mmg ssh nk lafazkn nya..krna tkut jwpn yg d bri 2 bukan ape yg aku hrapkn..hu3..nsib baik dia kte nk...mse 2 aku syg dia...dia syg aku bgaikn menatang myk yg penuh...stiap hri bertnya khabar,,,mmg x leh nk lepas hp d tngan...anda semua pn cm 2 gak kn...tpi entah knpa....ad silap kat mna2...kitaorg putus dlm keadaan msing2 tidak rela untuk berpisah,,,,mmg sedih ah mse 2...aku yg hati kering ni bleh menitis kn air mata kerana takut kehilangan sidia...mklum lah...dah serasi...pas2 suka sme suke...

         mgkin ade silap dan salah d mana2 dlm perhubungan kami...mgkin pew nye,,,ternyata ade silap....silap nya d sini...kiteorg ade melangar adab2 pergaulan....maknenye sakni...bukan lah buat bende 2...xar smpai mcm 2...tpi  kesilapan bersms...sbb bosan kn..biase ar..msti ade gop msg bende2 hok x sepatut nye...spoting kn,.,open minded kn...jdi guane nye msg g2....xkn awok2 mg x ajin msg2 g2...

         tpi dsebabkn msg bende2 g2 ar hubungan kami terhalang...sebab dia terkantoi dgn abg nya..abg nya terbace msg 2,,,jdi abg die bgthu lah ke mak dia.....mok ye kabo...ye xakan redho dgn hubungan kami...klu mok ayoh x redho...xkn nk wak gop kn...jdi die terpaksa lah memutuskn hubungan kami wlaupn hati x rela...

           sekarang ni...sy dan dia dah menjdi kwn....huhuhu..still menjdi kwn...krna..msing2 xleh lupekn nya setelah menghdpi pelbagai rintangan bersama...tpi aku msih ade hti lgi kat die...aku hnya berserah kpd Yang Maha Esa untuk menentukan jodoh aku dgn dia ataupun org lain....dan sekarang aku xkn mengulangi kesilapan yang same lagi...

           kesimpulan nya...klu kita nak pastikan sesebuah hubungan itu berkekalan,,,kte harus lah mendapatkan keredhoaan ibu bapa..kerana klu  ibu bapa x redho x berkat nye hbungan 2,.,,byok lah msloh timbul...jdi ia akan putus dgn perasaan yang kecewa....dan yang paling penting..kte perlu menjaga adab2 pergaulan...sbb itu penting,,,kte kn agama islam...kne lah jaga...jgn jdi kn cinta itu cinta nafsu..ini akan mendatangkn kemungkaran-Nya...pelbagai problem akan timbul 6t...ssh pulop...jdi spe2 hok jujur 2 nk ke anok dare org 2...p ar jumpe mok ayoh ye.,...knl2 dgn org tua dia...ke guane...jdi lah matang cikit...jdi sy  nk kbo sini...nk kapel 2 buleh...tp pndai2 ar..ite kn org islam...ade peraturan nya..kita org mlu..ade adab2 nya..ptuhilah..kerana...ia akan membawa kebahagiaan kpd kita....se ag ambe nk pesan...klu kita cinta kat seseorg2 2 bia lah berpada2..jgn bia lebih cinta kita kpd Allah swt,kekasih kita nbi muhammad saw dan ibu bapa kita....smpai d sini saja perkongsian kita..apa yang kita jdikan pedoman,.,yg jht jdikan sempadan,...renung kn,.,dan selamat beramal..

salam..........

No comments:

Post a Comment